ERRITSØ SVØMMEKLUB
DAGBOG TRÆNINGSLEJR LOUTRAKI 2018

DAG 1

Lørdag 13/11-2018 Loutraki
Kære dagbog.
Vi vågnede allesammen "super duper friske" lørdag morgen klar til at køre 05:30 mod Grækenland. Busturen var mere end vellykket, ca. 32 overtrætte personer gjorde at der dukkede karaokeop som en herre sjov aktivitet. Udover det blev det også til en masse skæg og ballade.
Vi nåede endelig Hamborg lufthavn, hvor humøret i hvert fald stadig var højt. Det tog ikke lang tid før en venlig tysker fik tømt hele lufthavnens parfume afdelingen udover Laurits. Athen blev vores næste destination, vi var alle super glade og mega "friske", og mega klar og spændte på at komme ud til vores sportscamp.
Vi fik os hurtigt integreret i landet eller i hvert fald omkring deres musik som er lidt under danske musik
. nå men klokken blev i hvert fald 20:00 og så var vi da ankommet allesammen, godt trætte, men heldigvis kunne insekterne i husene lige få energiniveauet op igen, i hvert fald hos pigerne, som var rædselslagne, men så var det godt at de store stærke drenge, kunne træde til. ps: Laurits og Peter går under kategorien piger. Så blev det tid til at sige godnat til en ellers fantastisk start på dagen, så vi kunne være klar til at få taget hul på den længde ventet træningslejr.
/Lucas, Jeppe, Peter og Lauritz

DAG 2

Søndag den 14/11-18 Loutraki

Kære dagbog
Idag er det søndag, vi vågnede efter en nat med en galende hane og gøende hunde.Så gik vi ned til vores første morgenmad, som smagte udemærket. Derefter gik vi hjem for at pakke vores svømmetøj og så var det afsted til træning. Den første træning gik som smurt. Så tog vi hjem og spiste frokost og den var også udemærket. Så tog k1 i fitness og k2 i ‘hallen’ og vi spillede også Beach Volley. Derefter fik vi snacks og så havde vi en pause hvor folk hyggede, spillede og slappede af. Så kom vi til aften træningen og første time gik som smurt, men så gik solen ned og så tog kulden over da da Dam....... flere k2 svømmere fik det dårligt og måtte gå op. De fleste k1 svømmere var ved at dø af kulde men Dennis havde igen følelser, han stod med dunjakke på kanten- og næsten grinede af svømmerne. Så kom vi hjem og spiste aftensmad, derefter hyggede, snakkede og slappede alle smølferne af.
Da smølferne gik til ro, hørte flere af deres med smølfers hemmeligheder/slider fra nabo smølferne.
/Luna, Mathilde, Julie og Clara

DAG 3

Mandag 15/11-18 Loutraki

Vi startede dagen ud med med at stå op. Så gik vi en lille tur rundt på sports campen og spiste lidt morgenmad. Så havde vi en kort pause, hvorefter vi kørte hen til træning K1 trænede i tempo 5 med sprint, mens K2 trænede speciale (ikke crawl) og teknik. Efter en super duper træning kørte vi hjem, og spiste frokost.

Eftermiddagen for K1 stod på styrketræning. Mens K2 tog bussen ind til byen. Først badede vi på stranden, hvor Caroline og Frederik opdagede at der var nogle flotte fisk. Bagefter stranden gik vi rundt i byen. Det var hyggeligt nok, selvom næsten alle butikkerne var lukket. De åbnede først kl. 17.30 men så kunne vi gå i supermarkedet og shoppe.

Om aftenen tog de tapre K1’ere til endnu en vandtræning, mens de okay søde K2’ere mødtes på Volleyballbanen til det legendariske træningslejr OL 2.0 fase et. Efter aftensmaden gik K-holdene op på deres værelser, hvor der blev snakket, grinet og lagt ansigtsmasker.

Nu er vi på vej i seng, så i må sove godt hjem i det kolde nord.
Godnat~Anna L, Anna R, Caroline, Maiken og Ida EH (værelse 28 A), og alle de andre

DAG 4

Tirsdag 16/11-18 Loutraki

Kære dagbog

Idag har været en hård dag med meget træning.Vi startede med den sædvanlige fælles gåtur inden morgenmaden, og tog derefter direkte til morgentræning.

K2 havde et sprintprogram, og der var stor enighed på holdet om ,at det var hårdt. På k1 var der langdistance på programmet, og meninger var delte omkring hvor hårdt det er. Eftermiddagen stod på hygge på værelserne og fritid inden den frygtede aftentræning.

Den frygtede aftentræning var benhård. Især for de stærke k1’ere, som havde et ekstremt tempo 4 program. De seje k2’ere svømmede teknik på forskellige stationer. Hvor de fik en masse nye ting med hjem, som de kunne arbejde med.

Dennis var meget stolt af de tapre k1’ere, som havde mod og kræfter til at gennemføre den hårde træning. Og Liselotte var stolt af de hurtige k2’ere, som svømmede hurtigere end lynet til morgentræningen.⚡️

Vi sluttede dagen af med Emma og Roses snak om hvor seje de er?

Nu vil vi sige godnat og sov godt, fra syden af.

- værelse 28b (aka det bedste værelse) Maja, Lærke, Alberte, Sissel og Leonora

DAG 5

Onsdag den 17/11-18 Loutraki

Dagbog

Vi startede dagen ud med at stå op kl 7.30. Vi spiste sjovt nok morgen mad igen, igen. Så skulle vi op og træne. De seje K1’ere svømmede i tempo 4, mens de totalt pumpede K2’ere skulle svømme det længste program de længe havde svømmet. Efter træningen hoppede smølferne på en bus på eventyr.
Første stop var en menneske lavet kanal der var 7 km lang og 25 meter bred. Kanalen hedder Korinthkanalen og udgravningen startede i år 67 efter Kristus. Den blev åbnet i år 1893.

Andet stop var nogle flotte gamle ruiner kaldet Akropolis. Stedet hvor de gamle grækere mødtes for at vise deres religiøse hengivelse. Stedet er med meget flot arkitektur. Der var en total fed udsigt over Athen til alle 4 sider.
Tredje og sidste stop var et kæmpe shoppingcenter som hed “The mall”. Det lå lige ved siden af de olympiske bygninger hvor OL 2004 blev afviklet. Vi gik rundt og kiggede i de forskellige butikker og nogle købte noget - specielt pigerne.
Om aften kørte vi hjem, og snakkede mundene af led. Da vi ankom til sportscampen spiste vi aftensmad og derefter gik vi på værelserne og hyggede os.
/Tobias, Johannes, Magnus, Frederik og Asger

DAG 6

Torsdag den 18. oktober kl. 22:03 .

Torsdag morgen startede ud med at værelse 29b bestående af: Henning aka Christian, Matty G aka Mathias, mini-champ aka Frederik D og The champion aka Frederik F vågnede klokken 08:30 og tænkte at de ikke gad ud på morgenturen som nogle har fundet på. Det gad de ikke da værelset har en politik om at alt fysisk aktivitet før kl. 10 burde være ulovligt, men da vi troede vi skulle gå fik vi at vide at vi skulle blive siddende, fordi nogle ting skulle rettes op på. Derefter gik svømmerne ned til morgenmaden, hvor K1’erne skulle spise en god morgenmad, da træner Dennis havde lavet et spændende træningsprogram bestående af lidelser og andre torturmetoder(i form af sprinttræning). Alle de andre så opgivende og nedtrykte ud, bortset fra værelse 29b som altid er positive og klar på en hård træning.

Hele holdet tog på den livstruende bustur mod det berømte træningsområde. Denne morgen var frygtelig “kold” kun 18 grader, trods det holdt alle smølfer humøret højt da varme og solskin var forude. Da k1 fik gennemgået deres træning, tænkte de det nok skulle gå, men fandt dog hurtigt ud af at det var/blev sindssygt hårdt. Flere fik kvalme, ondt af sig selv, ondt i arme og ben. Alle overlevede trods alle smerterne, dagens første træning, og drog derefter hjem til hotellet aka hytter. Her spiste de en stor portion foder da flere sprinter senere samme dag ventede. Herefter slappede alle svømmerne af for at samle kræfter.

Da klokken nærmede sig 16 mødtes alle svømmere op foran værelse 29b for at drage mod det moderne træningsanlæg. Her startede vi ud med en smertefuld opvarmning som Matty G og Jeppe Søgaard havde planlagt. Da svømmerne havde afsluttet denne opvarmning og tænkte at nu var det værste overstået, var det kun lige begyndt.

Dennis havde selvfølgelig også forberedt nogle øvelser til svømmerne for, at knække svømmerne, men de stærke svømmere var ikke til at knække og holdte humøret højt som solen på den blå himmel. Men solen gik ned da sprittræningen startede og mørket og kulden sank ned over træningsanlægget. Svømmerne overlevede med nød og næppe aftentræningen. Bagefter kunne de nyde et dejlig varmt bad før turen gik hjem ad. Da svømmerne havde spist aftensmad fik de beskeden om at de skulle møde op til fællesarrangement, som foregik nede ved hotel cafeen. Her blev svømmerne opdelt i grupper hvor de fik uddelt spørgsmål om træningslejren, som de skulle snakke om. Herefter gik svømmerne atter til deres værelse hvor værelse 29b nu sidder og skriver dagens dagbog. Og tænker over hvad morgendagen byder på.

DAG 7

Fredag 19/10-18 Loutraki

Kære dagbog.
Idag vågnede de seje og stærke smølfer op til den daglige morgengåtur. Herefter begav smølferne sig ned til morgenmaden, der stod på toastbrød og for meget melinda.

Så var det tid til dagens første træning. For de søde små, men meget seje k2’ere stod den på en benhård medleykiller med ingen nåde fra Liselotte. For de store og stærke k1’ere stod den på et stille og roligt men meeeeeget langt program, det føltes ihvertfald sådan når ens krop var tung som bly.

Herefter tog de trætte og sultne smølfer, bussen hjem med en meget forvirret buschauffør. Så stod den på en god omgang frokost, med pres fra Gentofte der skulle spise lige efter. Herefter kunne der hygges og slappes af i en times tid.

Så kom bussen med den meget forvirrede buschauffør og kørte alle smølferne til stranden. Smølferne blev tvunget ud i det meget kolde vand for at give high five til Stine mindst 10km ude i vandet, eller deromkring ihvertfald. Derefter stod den på mere badning, snacks og shopping i byen. På vej hjem fra supermarkedet blev en gruppe af k1’erne forfulgt af en hund der var meget interesseret i Ida og hendes chokolade. Hunden ente med at ligge sig nede på stranden lige ved siden af os.

Derefter kom bussen igen for at samle alle svømmerne op. K2’erne skulle hjem til hytterne for at fortsætte deres mini OL. Disciplinerne stod på basketball, stafetter og skuespil. De samlede vindere efter en tæt kamp blev hold “skumfiduser” bestående af Maja, Caroline, Asger og Sissel. K1’erne derimod blev kørt til svømmehallen for at træne Dennis’ tempo 4 torturprogram. Alle svømmerne havde ondt af sig selv og var trætte. Men de klarede sig heldigvis igennem programmet med enkelte frafaldne. Clara og Emma blev nødt til at gå op før. De valgte at gå hjem til hytterne istedet for at vente på bussen da de tænkte det var hurtigere. Det skulle have været en tur på 3 km, men endte nok nærmere de 5. Med store udfordringer undervejs som var en gyserfilm værdig, endte de dog hjemme 2 min før svømmerne kom med bussen. Herefter stod den på en velfortjent omgang aftensmad, som røg hurtigt ned hos alle.

Så hyggede alle svømmerne sig med hinanden, hvorefter der blev sagt godnat. Nu sidder alle på hver deres værelse, hvor de er ved at gøre sig klar til den sidste træning i morgen tidlig og lange rejsedag hjem.
Nu siger vi godnat fra nok det sejeste værelse, 28c, bestående af Emma, Ida, Stine, Camilla og Rose.

DAG 8

Dagbog for hjemrejsen lørdag 20/10-18

Kære dagbog

Idag har været lang og hård rejsedag. Kl. var alt for lidt, da vi skulle op. For trænerne mente, at det var meget vigtigt, at få den sidste træning med. Det var alle dog ikke helt enige med dem i!

Efter den sidste pakning, gik vi ned til den meget lækre sædvanlige morgenmad, hvor alle smølferne lignede zombier. Især k2’erne som havde fået at vide af Liselotte, at de skulle svømme 2 km test. Så humøret var ikke højt.

Bussen var proppet, og alle stod som sild i en tønde, på vej til morgentræning. Gentofte havde nemlig invaderet bussen. Og de var af en eller anden grund vigtigere end os. Så de skulle have de gode siddepladser.

Da den lange bustur på 10 min, endelig var overstået kunne vi se frem til den sidste træning. Liselotte var stadig meget opsat på at de meget stærke (men trætte) k2’ere skulle lave 2 km test. Men de kloge k2’ere var godt klar over at det ikke ligefrem var tilfældet.

Istedet for 2 km test blev det til en hyggelig opvarming med Kongens efterfølger og delfinhop. For k1’erne blev det til en god omgang afsvøm, 1500 meter. Efter den hårde uge med en masse tortur, som de mega seje k1’ere havde overlevet. Efter det, var det tid til en masse sjove holdkapper, som trænerne havde planlagt. Alle holdene var meget gode.

Maja svømmede mod Liselotte i en sprint. Og Luna svømmede mod Dennis. Og begge svømmere vandt meget stort over deres trænere, som var mega langsomme, og ude af form.

Programmet var stramt for smølferne, og de havde ingen tid til at pakke efter træning, for bussen kørte nemlig mod Athen.

I bussen fik værelse 28b sig en overraskelse. Vi havde forventet en afslappet og rolig tur hjem. Men de onde og barbariske trænere og holdledere havde planlagt en “straf” til os for at være så gode. Fordi vores dagbog havde været den ultimativt bedste. Og den med klart flest likes, havde vi fået tjansen igen. De andre kunne jo tydeligvis ikke finde ud af det.

Da bussen endelig stoppede i Athen, kom vi hurtig ud. Vi var trætte og ville bare gerne hjem til Danmark.

Ventetiden i lufthavnen gik også hurtigt. Og kort efter sad vi i flyet, på vej til München.

Efter turen til München, var der ventetid i lufthavnen igen. Før vi fløj til Hamborg. I flyet kunne vi se den smukke solnedgang. I Hamborg fik vi McDonalds. Dsv det var kun en af skærmene, der virkede. Så der blev brugt mange timer ( måske lidt mindre) på at vente. Og derefter gik turen til Erritsø. Hvor vi igen igen, fik en snak med Rose og Emma om deres sejhed

- Værelse 28 B ( som stadig er det bedste værelse) Sissel, Alberte, Lærke, Maja og Leonora

Dagbog fra træningslejr Torremolinos 2017

Søndag den 15. oktober – Rejsedag

Kære Dagbog
Holdene var delt i to. Det ene hold rejste fra Kastrup lufthavn, det andet rejste fra Hamborg. Kastrup holdet kørte til lufthavnen kl 11.30. Vi læste, spillede og hyggede os sammen. Vi ankom til lufthavnen kl ca 13.30. Der tjekkede vi ind og kom sikkert igennem security. Vi fløj fra Kastrup kl 16.15 og landede i Malaga kl 20.30. Hamborg holdet stod ALT for tidligt op, de skulle nemlig mødes kl 08.10. De kørte mod lufthavnen og an...kom kl 11.15. De fløj mod Dublin for der skulle de nemlig mellemlande og vente i HELE 4 TIMER. Endelig fløj de til Malaga. Alle var meget trætte efter en lang rejse. Men alligevel var vi alle meget glade og spændte på en fed træningslejr. Kastrup holdet spiste på hotellet mens Hamborg holdet spiste i Dublin. Begge hold fik pakket godt ud og kom godt i seng, klar på en god uge.
Emily, Stine & Emma. – værelse 515

Mandag den 16. oktober 2017

Da klokken var 7:00 stod vi op og forberedte os til en spændende og hård dag. Klokken 7:30 gik vi ned til spisesalen, og spiste morgenmad, der var mange tilfredsende madvarer og flere utilfredsende madvarer. Klokken 8 gik vi hen mod svømmepoolen. Træningen var meget lang, men ikke så hård som normalt. Bagefter lavede vi udstrækning og tog hjem til hotellet, og klokken 13:00 var der frokost. Klokken tre mødtes vi for at gå til træning, og træne anden gang i dag, hvor det var hårdere end i morges, og efter træningen tog vi tilbage til hotellet for at få aftensmad, som var okay. Og kort tid efter aftensmad, skulle vi have møde, om træningslejren og andre vigtige ting og fik derefter fri til dagen var omme.
Christian, Anders & Frederik D. – værelse 614

Tirsdag den 17. oktober

Tirsdag formidag var der morgentræning for alle svømmerne.

Eftermiddag for K2
Vi var på stranden og træne. Vi lavede et mini OL. Vi byggede sandslotte. Team "Bubbibjørn" vandt. Holdet bestod af Magnus, Caroline, Anders og Camilla. Da vi var færdige lavede vi en omgang ordentlig hård "Beach flag" - der var kamp til stregen.
Der var kæmpe bølger, så vi havde det sjovt med de kæmpe skumsprøjt og den hårde kraft i bølgen. Da vi var på vej hjem, var vi lige et smut forbi de små smalle  gader og shoppe.
Slut prut finale så var der lige blevet lagt en kabale ... :-)
Frederik, Magnus og Nikolai - værelse 620

Eftermiddag for K1
Vi gik til træning kl. 15.00, varmede lidt op og hoppede i vandet kl. 16.00. Vi svømmede flyteknik og IM/2. Så gik vi ned på atletik banen og lavede styrketræning. Hvor nogle af os lavede vægttræning, mens vi andre lavede noget træning på en bane, med armgang, arm løft, reb, stige/trappe og maveøvelser. Vi lavede også nogle små stafetter ved atletik banen.
Vi gik tilbage ca. kl. 18.45 og var tilbage kl. 19.10. Så spiste vi lækker mad og gik alle tilbage på værelserne.
Julie, Luna og Marie - værelse 514

Onsdag den 18. oktober

Kære dagbog.
I dag vågnede alle Smølferne op til lyn og torden. Efter en kamp med solcreme og voldsomme chok fra vækkeurene og lynene gik vi søvnige ned til morgenmaden. Under morgenmaden kom der voldsomme lyn og til sidst gik strømmen. Folk gik i panik, da de opdagede, at deres døre til altanen stadig var åbne, og gik op for at lukke dem. Andre spiste videre med lys fra telefonen.
Efter morgenmaden fik vi besked på at gå op på værelserne. Her fik vi den lykkelige nyhed om, at vi skulle vente med at svømme til at der ikke var flere lyn. Og du kan tro, at det var vildt med lynene. Himlen blev helt lyst op når lynene kom. Men efter en uhyggelig ventetid gik vi hen mod svømmehallen. Alle smølferne var imod træning pga. lynene men de "sure" voksne blev enige om, at vi absolut skulle træne.
Efter frokost skulle vi på tur til et sted ved bjerngene. Her var det meningen, at vi skulle med en lift op på toppen af bjerget, hvor vi skulle se ørneshow, men på grund af sidevind kunne det ikke lade sig gøre. De voksne jokede med at vi skulle gå op på bjerget, men besluttede herefter at vi skulle ind til byen i Benalmádena. Her fik vi en is, hvorefter vi tog toget tilbage til Torremolinos. Her valgte nogle at gå tilbage på hotellet mens andre gik endnu en tur i byen.
Efter en lang dag tog smølferne tilbage til hotellet og spiste aftensmad, og nu sidder de fleste på deres værelser, mens os fem ( Anna R., Caroline, Mathilde, Rose og Ida værelse 522 og 6+1) sidder og skriver denne dagbog.
sov godt <3

Dødstræningen, torsdag den 19.

Vi startede dagen så tidligt, at det næsten var ulovligt, men de to alfahanner Frederik og Ohm viste endnu engang deres dominans og valgte at blive i sengen hele dagen, eller i hvert fald indtil telefonen skreg dem op.

Da alle de små sultne smølfer havde spist plus de to store, begyndte den lange udfordrende gåtur mod svømmestadionet. Den lange tur bød på mange seje udfordringer overfor de lige så seje smølfer som både skulle kæmpe sig over kæmpe store bjerge, floder, regn, blæst og skumle spanske gader, hvor faren lurer ved hvert hjørne. Det lykkedes dem altid at nå frem til tiden dog skæmt for vid og sans. Heldigvis var alfahannerne altid klar til at få humøret op igen så alle smølferne kunne give den gas.

Men udfordringerne ville ikke stoppe med at irritere de stakkels smølfer, den dejlige blå himmel var blevet grå og temperaturen var mindst -13 grader da opvarmningen skulle begynde. Smølferne var stærke og kæmpede sig igennem opvarmningen, men det var som om at jo hårdere de kæmpede jo mere bed kulden og blæsten i badetøjet. Heldigvis kunne smølferne glæde sig til at komme i vandet, det var nemlig ugens hårdeste program/dag. Med andre ord, så glædede Dennis sig rigtigt meget og kunne næsten ikke tørre smilet af ansigtet, da han viste os programmet. Vi skulle svømme intet mindre end 30x 200 medley med en stor tun taske sten på ryggen, eller sådan føltes det i hvert fald som.

Efter den hårdere træning vandrede de mange smølfer mod hotellet for at få sig en god omgang mad og hvile. Men de få timers frihed føltes som få sekunder, for nu startede anden træning allerede. Igen, igen kæmpede de sig afsted med de to alfaer i førende trop. Vejrguderne havde hørt at smølfernes ønsker om bedre o varmere vejr, de ønsker blev taget meget seriøst og dermed kunne smølferne træne i den brændende sol som næsten fik badetøjet til at krympe. Dagens træning bød som altid på hårde udfordringer designet specielt til at ødelægge os helt ned til mindste muskel og denne træning var langt fra en undtagelse, den fik ikke for lidt.

Efter de to hårde pas var alle smølferne godt trætte og klar til at gå til ro, men Dennis havde et sidste ES i ærmet og inviterede os ned på den store atletikbane for at lave nogle styrkeøvelser og dermed presse den sidste livsglæde ud af os. Heldigvis holdt smølferne humøret højt, og kæmpede til de ikke kunne mere. Herefter satte de sig i en fin lille cirkel for nu var det psykologitime og vi skulle fortælle om hvad vi havde lavet i løbet af dagen. Luna startede om kom med et rigtigt godt svar ”jeg vågnede, så spiste jeg, så trænede jeg, så spiste jeg så slappede jeg af, så trænede jeg og så spiste jeg igen” Nu var det Julies tur og hun kom faktisk med et lige så godt svar ”jeg vågnede, så spiste jeg, så trænede jeg, så spiste jeg, så slappede jeg af, så trænede jeg og så spiste jeg igen” og sådan fortsatte det og sådan vil det nok fortsætte resten af ugen.

Skrevet af alfahannerne Christopher Ohm og Frederik Fournaise ,værelse 527.

Fredag den 20. oktober

Kære dagbog

I dag stod alle Smølferne alt for tidligt op. Afgangen fra hotellet var klokken 6:00. Da vi gik mod bassinet var alle trætte og lignede levende spøgelser. Da vi endelig nåede frem stod Ohm for en rigtig motiverende opvarmning for K1, mens K2’erne sad og hyggesnakkede og varmede sig ved taskerne.

K2’erne blev presset igennem et hårdt fly program af fly-betjenten Anders. K1’erne blev derimod pisket gennem de lange baner af triatleten ”Den Is”. Efter den benhårde træning flygtede svømmerne fra bassinet og ned til hotellet hvor en omgang ROSIN pandekager ventede L, så de gik skuffede derfra igen. Derefter gik alle hver til sit, hvor nogen valgte at sove, mens andre åd sig fede i slik og chips. Så var der mad – igen.

Maden fyldte godt i maverne, da Smølferne gik til træning. K2 gik mod stranden, hvor de skulle lave landtræning og K1 gik mod bassinet. For K1 var det nu blevet tid til ”det verdensberømte ”Torremolinos Cup”. Anders præsenterede alle rigtig flot, inden 200m sprinterne blev sat i gang. Efter de dødhårde sprinter havde ”Den Is” en lille – for engang skyld sjov – overraskelse: Bombekonkurrence. Gæt engang hvem der vandt, det var selvfølgelig triatleten, der havde øvet sig hjemmefra, og havde MANGE års erfaring.

K2 startede landtræningen med løb, hvorefter legene begyndte. Hollandsk bankebøf blev sat i gang som endte ud i en kamp om den eftertragtede sejr. Lidt efter kom K1 ned på stranden, for at lave super hård dryland. Begge hold kampsvedte, efter en hård træning, hvor sandet klistrede til kroppen fra top til tå. Derefter sluttede træningen af med en kold dukkert i havet.

Da vi havde spist aftensmad, var der arrangeret en aktivitet for begge hold. Aktiviteten var ”Gæt og grimasser”, hvor alle grinede og havde det super sjovt. Nu er alle de dødtrætte svømmere gået til ro og forbereder sig til døden i morgen, som er forberedt af Liselotte og Dennis.

Kærlig hilsen Anna, Sissel, Louise, Sofie og Clara, værelse 502 og 506

rdag den 21. oktober

Smølferne vågnede midt om natten ved 6 tiden. Det var mørkt og skræmmende. Smølferne vandrede atter afsted mod den visse død. Den altid positive og glade Ohm som altid var på dupperne særligt om morgenen, sørgede for en anderledes men sjov opvarmning. Vi var nu klar til at hoppe i vandet. Selv efter endnu 2 timers intens og hård træning slap vi alle derfra med livet i god behold. Smølferne var godt trætte og sultne efter natte træningen, så turen hjem var en større bedrift.

Da alle Smølferne havde spist, fordelte de sig på værelserne for at hvile sig inden middagens træningspas. K1 gjorde sig mentalt klar på den længe frygtede temp 4 træning, som stod for døren. K2 kunne derimod se frem til en sjov og legende træning.
Den traditionelle gå tur op til helvede, var som altid fyldt med stor motivation, sang og glæde, men bag glæden kunne der også findes tristhed. det var det sidste træningspas, hvor vi skulle tage afsked med den luksuriøse svømmepøl, som havde alle faciliteterne i orden. Humøret var dog stadig højt inden Smølferne atter skulle en tur i bassinet. Da Smølferne langt om længe var blevet færdige med det hårde træningspas, så vi alle frem til at kunne komme hjem og hvile på hotellet. Men sådan skulle det ikke  være, i hvertfald for K1.

Der var først 3 modige K1 svømmere. Ohm, Frederik og Grinderslev, som tog kampen op mod den gamle svømmer Anders i 100 m fri. Smølferne vandt som forventet over den tidligere professionelle svømmer, eller det var sådan, vi havde håbet, at det ville se ud. De unge svømmere måtte bøje sig i vandet (støvet) og erkende et nederlag. K2 fk derefter lov til at vende tilbage til hotellet til et velfortjent hvil. K1 skulle deriomod tæskes igennem en håd og pinefuld dryland, før de også kunne få lov til at vandre tilbage til det elskede hotel.

Det var nu spisetid og svømmerne satte sig til bords. De fleste Smølfer valgte en mere eller mindre "normal" aftensmad, andre valgte at gå i krig med Burgeren Frank V2. Da Smølferne var mætte tod de fleste turen med elevatoren til deres værelser, og andre tog en gåtur til det lokale supermarked.

Omegahannerne: Lucas, Jeppe og Tobias, værelse 610

Søndag den 22. oktober
Vi vågne klokken 06:00 og spiste den usunde og farlige mad!! Som smagte meget godt!!
Vi gik den lange vej mod den overdækkede svømmehal. K1 svømmede 2000 meter, mens K2 svømmede det farlige og energi opslugende 1000 meter program. Meeeen K2 blev ikke heelt færdig(ups!).... Derefter skulle vi allesammen svømme den livstruende t-shirt holdkap!!! Hold 2 vandt den livstruende holdkamp!! Bagefter skulle vi svømme Den ekstremt lange IM Holdkamp!!
Da vi gik hjem til hotellet gik vi forbi store krokodiller og undoladoere!!
Vi havde en time til at pakke vores kæmpe kuffertere!! Bagefter sad vi og spillede kort det endte meget voldsomt!! Bagefter skulle vi med den lilla bus!! Vi ankom til den store farlige lufthavn klokken 17. Så vi kunne sidde og glo aaaalt for lang tid, vi gatede ca. 20:55 og ankom i erritsø kl så sent at hele bussen trænede søvning!
Tusind tak for en mega fed træningslejr og tak til Tanja, Anders,Gitte, Anne, Denis, Liselotte og alle andre der har hjulpet os på vej! ADIOS AMIGOS
Værelse 519 ( de seje piger Ida E Camilla Maiken )

Træningslejr 2017 for KI og KII

Træningslejren går i år til Torremolinos i Spanien.

Du kan finde invitationen ved at klikke på linket nedenfor. Der er også et link til Torremolinos.

Dagbog fra Træningslejr i Skive 2016
Dag 6. fredag den 21. oktober 2016

Kære dagbog

I dag stod vi tidligt op fordi vi skulle pakke og synge fødselsdags sang for Lukas J. Efter at Lukas J. havde fået sin fødselsdags sang gik vi ned og spiste morgenmad. Efter morgenmaden havde vi en times tid til at pakke færdig og slappe af inden vi skulle svømme klokken 9. Vi lavede en sjov træning, hvor vi alle lavede en holdkap i vandrutsjebanen. Lucas G. Sagde F-ordet og skulle derfor lave 50 armbøjninger. Mark syntes at Lucas var alt for langsom, og gav ham derfor smæk i røven for sjov, samtidig med at han lavede sine armbøjninger (som han aldrig nåede). Efter en sjov træning kom vi alle tilbage, hvor vi fik en snack og pakkede bussen. Nu sidder vi her i bussen på vej mod Erritsø, hvor vi skriver denne dagbog.

Skrevet af værelse 38 aka. Rose, Sofie, Mathilde og Luna

Dag 5. torsdag den 20. oktober 2016

Kære dagbog

Sikke en dejlig dag, det var i dag. Vi stod op og nød hinandens selskab ved morgenbordet. Det var dog også en lidt trist dag. SYV MENNESKER FORLOD I DAG SKIVE MOTEL! De var alle sammen møre, efter en hård uge med pres og pisk fra Mark. Ej vi gasser og fjoller bare. 10hi. Mark var meget sympatisk og forstod vores smerter, både psykisk og fysisk. Grunden til de mange afskeder, var pga. sygdom (influenza) på motellet. Det var SILKEBORG SVØMMEKLUB, som havde medbragt mange fæle lugte og klamme bakterier, til Skive Motel, som gjorde vores børnlille syge, og de måtte overgive sig til den frygtede influenza. Vi synes det er uacceptabelt, men vi kunne ikke stå imod, og måtte desværre bukke under for Silkeborgs isminus-bakterier. Der er dog også nogle myter om, at Café Plask havde lidt bakterielt mad.

Men der var også nogle opture. Det var en ganske nem træning, og gym turen senere på dagen blev aflyst, til fordel for psykisk træning. Det var meget afslappende. I den psykiske træning, så vi film, og snakkede om hvad vi skulle gøre for, at forbedre os. Det fungerede super godt og satte nogle tanker i gang. Bagefter skulle de sidste forberedelser, til vores skuespil sættes på plads. Alle var godt forberedt, til at vise deres stykke, foran resten af smølferne, og selvfølgelig var det, det bedste hold som vandt nemlig klumpfiskene med Louise J og Lucas g på holdet. Så søde som de var delte de præmierne med hinanden, hvilket nogle følte sig meget truffet over. Men det stoppede ikke Lucas HoodJ

Nu er klokken blevet mange og folk er trætte efter en dejlig og anderledes uge i Skive.

Hilsen værelse 42 0g 36 (Louise S, Louise J, Lucas G og Lukas J)

Dag 4. onsdag den 19. oktober

Kære dagbog

I dag har været endnu en god dag.

Da vi stod op var alle trætte, vi gjorde os klar og gik op til morgenmad. Efter morgenmad mødtes vi alle for at gå over i svømmehallen. Træningen var hård, men der var sat lidt tid af til badelandet. Da vi var færdige med træningen,  gik vi tilbage til motellet hvor vi havde lidt fritid inden frokost.

Frokosten var god.  Da vi kom tilbage, gik en gruppe til Fakta. Vi mødtes i receptionen og fulgtes ad op til motionscentret.  Nogle lavede yoga, mens andre trænede på alverdens maskiner. Vi kom tilbage på motellet  gjorde vi os klar til aftensmad. Resten af dagen forløb med hygge og ”Den store bagedyst”.

Vh
Flora, Clara, Thea  og alle de andre.

Dag 3. tirsdag den 18. oktober

Kære dagbog

Dagen startede ud med dagens vigtigste måltid, nemlig morgenmad. I går var Lucas Grinderslev så uheldig at tabe i bowling mod Mark og derfor skulle han svømme 6400 meter. Samtidig svømmede K3 et afslappet program mens K1 og K2 svømmede et hårdt program.

Efter træningen gik alle tilbage på motellet hvor vi havde en lang pause, til at slappe af i. I pausen blev der lavet mange forskellige ting, nogle sov mens andre så Robinson.

Kl. 11:45 gik alle smølferne til Cafe Plask, hvor vi fik rugbrød med massere af pålæg.

Efter frokost var der igen en lang pause, hvor alle igen lavede mange forskellige ting. Midt i pausen var der Fitness for K3 og yoga for K1 og K2. Mange fra K3 var rigtig gode i Fitness. Lau fra K1 syntes at yoga var en 6`er på en skala fra 1 til 10.

Da den lange pause sluttede gik vi igen over til Cafe Plask, hvor vi fik en lækker aftensmad. Aftensmaden bestod af svinekød, flødekartofler, pasta, salat og flutes.

Derefter gik vi over i hallen der ligger ved biografen. I hallen lavede vi først et stjerneløb hvor der var en masse sjove opgaver. Efter stjerneløbet spillede nogle håndbold og andre legede nogle lege.
Så gik vi hjem, og nu sidder vi her og hygger.

Kærlig hilsen Bolette, Emily, Emma og Stine (Værelse 41)

Dag 2. mandag den 17. oktober

Kære dagbog

I dag vågnede alle de små smølfer op og sang fødselsdagssang for Flora.

Efter at vi havde sunget gik de trætte smølfer tilbage til værelserne, og gjorde sig klar til at spise morgenmad. Efter nogle korte beskeder ved morgenbordet gik vi alle mod svømmehallen, og vi trænede. Bagefter måtte vi lave hvad vi havde lyst til. Klokken 12 skulle vi spise en meget lækker frokost, efter det skulle vi have en overraskelse, som var en tur i en bowlinghal lige over på den anden side af vejen, hvor vi spillede i en time. Bagefter spiste vi aftensmad som var lasagne og salat. Derefter havde vi noget fritid hvor vi kunne lave hvad vi ville. Til sidst skulle vi havde kage og bagefter skulle vi i seng.

Magnus, Frederik, Christian og Peter (Morten, Lau og Christopher)

Dag 1. Søndag den 16. oktober

Kære dagbog

Klokken lidt i otte stod alle Erritsøs smølfer klar til afgang mod Skive. Nogen mente at turen var lang, mens andre hoppede rundt og havde det sjovt. Efter en lang tur, ankom vi endelig til Skive Motel, hvor vi fik vores værelser. De havde alle Spabad og Sauna, eller noget. Nogle pakkede ud, mens andre spillede PlayStation. Klokken blev 10:45, og vi skulle over og svømme. K3 havde en fin og god træning, mens K2 og K1 legede rundt i vandrutsjebanen. Efter det skulle vi direkte op til frokost på Cafe plask. Der var delte meninger om maden, men den gled ned hos alle. Efter den nogenlunde frokost, kom vi hjem til Motellet, hvor vi havde 4 timers hygge og leg. Nogle gik i Fakta, mens andre havde næsen i en skærm. Nogle af drengene fik lagt make-up aka. Peter og Jeppe. Efter de mange timer fritid, skulle smølferne over og få aftensmad. Igen spiste vi aftensmad på cafe Plask. Efter en okay omgang biksemad, sidder vi nu her og skriver dagbog. I aften skal vi hygge os og dovne den af, og få en god nattesøvn inden i morgen, hvor vi skal have en forhåbentlig god træning.

Hilsen værelse 47 aka. Ina, Caroline, Marie og Alberte.

Stemningsbilleder fra træningslejr i Skive 2016
Der skrives dagbog Der skrives dagnog

Stemningsbilleder fra træningslejr på Mallorca i 2015
Første Dryland med Coach Mark Gutterne med det store overblik Lau på kanten af bassinet Synkronsvømning for KI og KII Ny brystsvømningsteknik Dryland, Mandag morgen Mere synkronsvømning
Dryland før mandag morgens svømmetræning Teknik på bassinkanten Holdbillede ved bassinkanten
Instrukser til svømmerene Louise og Mathilde Se mine store muskler På vej mod øen Cabrera Natur reservatet Cabrera Så er jeg klar til at fange fisk Under vandet har vi det bedst
Under vandet på Cabrera Jeg kan godt lave baglænder.... ...eller det kunne jeg engang! Mia og Liselotte Flora, Louise og Mathilde Lucas A, Kasper og Lukas J
Louise og Karoline Selma og Camille Lucas G, Jeppe og Christopher Theist, Sandra og Lærke The Coaches Emily, Rose og Stine Malthe, Lau og Morten
Bolette, Cecilie og Paulina Der snakkes nye træningstider og metoder for K-holdene K-III var kreative i strandsandet Gutterne kigger Premier League fodbold i hotellets cafe

Mallorca, sidste dagbog - Bestyrelsen

En fantastisk træningslejr lakker mod enden. Svømmerne har igennem ugens løb svømmet langt, sprintet, arbejdet med teknik, øvet startspring, dyrket yoga og meget mere. Vi har haft et lidt blandet vejr, men selvom det til tider har været koldt, har svømmerne vist, at de kommer fra det kolde nord, så en smule regn og kulde har ikke kunnet stoppe dem.
Vi takker vores trænerteam for den entusiasme og det engagement, de har lagt for dagen, noget som svømmerne helt sikkert har nydt godt af.
Vi havde en dejlig sejltur til Cabrera, hvor vi på tilbageturen fik mulighed for at hoppe i vandet fra båden i Den Blå Grotte. En særlig oplevelse for svømmere, der er vant til at vide, hvor dybt det vand de svømmer i er, og hvad der svømmer rundt i vandet omkring dem.
Vi er i gang med sidste dag på træningslejren, hvor vi startede dagen med at synge fødselsdagssang for Flora, som fylder ti år i dag. Det sidste træningspas blev brugt til at svømme 50 og 100m sprinter, og mange af svømmerne kom op af bassinet med pr’er.
Eftermiddagen bliver brugt til at pakke, ligge på stranden, slappe af på værelserne, og hvad man ellers kan finde på at få tiden til at gå med, inden vi begynder på turen hjem.
Vi takker for lån af jeres fantastiske børn og glæder os til at følge deres svømning i fremtiden. Det har været en fornøjelse, at være sammen med så mange svømmere der trods ømme muskler og de mange myggestik har formået at bevare det gode humør.
Mange hilsner Bestyrelsen

Mallorca dagbog dag 7

Kære dagbog. FML! Nå det er der intet at gøre ved, så nu vil vi begynde.
I dag startede vi dagen med at spise morgenmad, hvorefter vi mødtes nede ved havnen. Det var nemlig den dag på ugen hvor vi havde os en lille fri dag/tur.
Da båden kom, stod alle de mindre og håbede på de gode pladser, men det viste sig at Ohm havde de samme tanker, så han møffede sig bare igennem alle for at få en god plads. Det var en super smuk sejltur men også kold. Vi ankom til Cabrera, ved en lille havn hvor der lå nogle små huse. Da vi alle var kommet af båden kunne vi vælge at starte med to forskellige oplevelser. Enten at gå mod en lille borg på toppen af et stort bjerg med SUPAR DAEJLIG udsigt, eller en lidt længere tur mod en, heller ikke så stor strand hvor man kunne komme helt tæt på nogle fisk, hvor nogle havde forberedt sig med det helt store dykkerudstyr. Da vi var færdige på øen, tog vi videre ud til noget såkaldt den blå lagune. Det var en grotte inde i et bjerg som vi så kunne bade i, det var lidt uhyggeligt til at starte med fordi der ca. var 15-20m. ned, og man kunne ikke se en fis, men til sidst havde alle vidst fået sig en dukkert og kigget lidt rundt.
Da vi var kommet hjem igen, var vi alle rigtig sultne så vi fik ihvertifalder spist op. En time efter skulle vi videre til en ny træning. Det var som altid en hyggelig tur ned til bassinet. Træningen var egentlig rimelig afslappende med meget teknik i, vi fik trænet vores starter så meget så vi nu har fået pr på dem. Vi var så kommet hjem igen, og der blev selvfølgelig spist en masse mad og is igen, efter maden skulle vi op på vores værelser og ha taget room pics. Nu gør en flok smølfer klar til film aften, hvor vi skal se Planet 51 på værelse 121.
Skrevet af 112 (Høst, tier og Erik)

Mallorca dagbog dag 6

I en tidlig torsdag morgenstund, sov alle smølferne i drømmen om en dejlig solskinsdag, og masser varme. Den daglige og skingre alarm ringede rundt i alle værelser omkring kl 7. De trætte kroppe blev slasket ned af den korte, men lange trappe, og ned til den store morgenmadsbufe’, hvor deres maver fyldtes med pandekager og toast, men et enkelt stykke rugbrød røg da også nedJ
Den korte vej til svømmebassinet begyndte at blive længere efter hånden, for hvert pas. Den varme sol var ikke til at få øje på, for de mange skyer. K1 og k2 hoppede i vandet og skulle i gang med at lave en spurtserie, mens Nikolaj og Frederiks tøsehold allerede var i vandet, på trods af den ekstreme kulde. Efter træningen forsøgte Nikolaj at stå for udstrækningen, men måtte bede om hjælp af Louise.
Da frokosten var overstået tog de fleste en siesta, hvor andre tog en slapper i solen, for at for en lille glød på huden. Som sædvanlig gik siestaen hurtigt og smølferne begyndte at gå mod poolen og den vante tur gik for en gangs skyld hurtigt, hvor efter alle deltog i en brystteknik, som Mark stod for. Efterhånden blev vandet koldere og koldere, og trænerne indså at det var tid til nogle spurter, for at få varmen igen.
På hjemturen stod den på udstrækning og derefter på et varmt bad. Pludselig kunne man høre et skrig fra et andet værelse. Bolette igangsatte en kæmpe redningsaktion på værelse 127 og fandt ud af at det var Floras myggestik der var ved at tage livet af hende. Da der endelig blev ro igen, begyndte de små og store ben at bevæge sig mod aftensmaden. Maden blev skovlet ind og derefter lavede smølferne nogle flotte hovedspring i seng.
-Værelse 128 (Bolette, Cecilie & Paulina)

Mallorca dagbog dag 5

Vi vågnede fra vores dybe nattesøvn til lyden af regnen der piplede ned af vores TO terrasse døre. Vi gik stille ned mod den sædvanlige morgenbuffet, som altid stod på lækkert brød med lidt weird bacon og noget æg. Men da slog et lyn ned i os, vi sendte vores hurtigste mand op til værelset (Lau) for at rede vores tøj fra druknedøden fra regnen. Da han kom tilbage til buffeten, og havde reddet hvad der reddes kunne, kunne vi nu nyde et lækkert morgenmåltid med de morgentrætte smølfer. Efter en lækker morgenmad gik Hanne rundt med den ”gode” nyhed, at vi skulle afvente vejret for at se om træning blev aflyst. Men da tiden kom, havde vejrguderne noget andet i tankerne end de små smølfer. Regnen var stoppet og Smølferne begav sig ud på 4. dagens første træning. Trænerteamet havde fortalt nogle få smølfer at der skulle svømmes 8000 meter til træningen, og vejret afspejlede humøret der flød over Smølferne, gråt. Trænerne havde dog lidt andet i tankerne. Dryland var dog blevet aflyst pga. vejrforholdet. Da Smølferne ankom til centeret var himlen ligeså sort, som den dybeste afgrund i havet. Smølferne begyndte at miste håbet da de første hoppede i vandet, og mærkede kulden strømme op igennem kroppen. Banefordelingen blev lidt anderledes i dag, fordi der var to ”heldige” svømmere der havde fået ”æren” af at svømme 16x100 starttid 1.25, mens de andre fik en lækker rolig træning. Under de få pauser træneren havde indlagt var der meget brokken fra de mange smølfer der var helt blå af kulden. Efter træningspasset stod det på den normale udstrækning med benhård Mark. Da han så sagde holdt og vi gik mod hotellet, var Smølferne stadig ved godt mod, og så frem til en lækker frokost. Da vi kom til hotellet gjaldt det om at være hurtig til at skifte for at få en plads forrest til frokost buffeten. Da dørene smækkede op, stormede Smølferne ind og kastede sig over pastaen, som var tømt på lige knap 5 minutter. Efter maden var blevet fortæret og maverne var fulde af alt muligt (primært is) gik Smølferne og trænerteamet til ro og fik slappet lidt af. Da tiden kom, gik vi mod svømmecenteret igen, og modet og humøret var højt. Denne træning bød på et hård dryland hvor fårene blev skilt fra bukkene, alle hang ved efter svinget. Derefter tog trænerteamet rigtigt fat og påbegyndte en meget dedikeret flyteknik serie, hvor vi startede på land med det grundlæggende. Så kunne man på flere kilometers afstand se en flok smølfer ryste nede i vandet mens trænerne stod og talte om hvad der skulle gøres og hvordan. Efter den ”sjove” teknik kom trænerne på bane med Morten Thy som outsider. Oliver tog en sikker sejr med Borup som 2’er, Frederik ramte en meget usynlig mur midt i det hele og derfor tog Morten Thy en tredje plads. Vi tog derefter til aftenmad, hvor Karoline besluttede sig for at smide med maden så alle tænkte ”WHAAAT, hvad laver hun dog”. Efter denne lille episode spiste vi videre og gik derefter til værelserne for at slappe af efter en hård fjerde dag.
Værelse 110(Lau, Malthe og Morten)

Mallorca Dagbog dag 4

Vi stod alle op og fik morgenmad kl. 07:30. Efter morgenmaden pakkede vi vores tasker og gik hen mod svømmebassinet, hvor det stod på hård træning. Alle var super glade, men Oliver havde tænkt sig at k1 og k2 skulle udsættes for en over menneskelig tortur-træning… Og midt i træningen begyndte det self at regne. K3 havde et overdrevet sjovt træningspas med fokus på bryst. Til sidst i k3`s morgentræning besluttede Nikolaj og Lucas G at svømme 50 m. mod hinanden. Lucas svømmede crawl og Nikolaj svømmede fly, og bessefar Nikolaj vandt! På vej hjem blev alle gennemblødte af den kolde regn.
i frokosten besluttede Lena sig for at hun ville have is. Det var selvfølgelig den helt frosne stracciatella…det gik udover Sandra, som blev skydeskiven for en iskugle, som hun fik lige i hovedet. Efter den fortjente frokost, mødets vi og sammenlignede vores egne tider med kravtiderne til V.Å.M. og D.Å.M.
Så stod programmet på tør-svømning. Det var super sjovt!.. dog blev et par svømmere skeløjede, efter at stå og kigge på en pind. Så var det tid til at hoppe i vandet, men al for lang pause, så gåsehuden kom frem på os alle. Da blev den ellers lette tekniktræning lige pludselig meget hård!

M.V.H værelse 122 & 111 (Stine, Rose, Emily, Louise og Karoline)

Mallorca Dagbog Dag 3

Vi startede dagen med at spise morgenmad kl 7:30. hvor efter vi gik op og pakkede vores ting. Og gik op mod svømmestadionet, og begyndte den lange landtræning med Mark. Efter en god landtræning gik vi i vandet. men da Lukas og Kasper så programmet brokkede de sig igen. Efter så at have svømmet dyk serien tog vi tilbage til hotellet. Alle var trætte og tog en lang lur eller vi blev tvunget. Igen tog vi hen til stadionet og fik svømmet et godt pas. Derefter tog vi alle tilbage til hotellet. Så slappede vi af og ventede på at få noget aftensmad. Efter aftensmaden gik vi tilbage til vores værelser og tog en slapper. Og gør os klar til i morgen.
Af Christopher, Jeppe og Lucas G
Værelse 116

Mallorca Dagbog Dag 2

Vi startede med dagens salte morgenmad (Oliver tilføjede mere salt). Morgenmaden faldt dog ikke i alles smag aka. Bolette. Så marcherede vi mod vores første træningspas i Best Swim Centre, som var: første træning et lækkert sted, startes med en lækker serie… som Oliver skrev på ugeplanen. K3 fik også nogle fif fra Mark, i deres brystsvømning. Efter et lækkert træningspas gik vi med hastige skridt mod hotellets frokost buffet. Alle gik hver til sit, nogle holdt siesta andre var på stranden og der blev gået i butikker. Der var også enkelte gamere….. (Oliver og Theresa på ipad og Morten på gameboy) Tiden gik hurtigt og ca. klokken 15.15 startede andet træningspas med dryland. Efter landtræningen hoppede vi alle i vandet. Trænerne gik seje rundt på land, især Oliver med sine over mega seje ORIGINALE  Ray Ban briller. Der var også Frederik- og de andre trænere der glædede sig til at flashe deres ”lækre” sne hvide (besse far) maver!! Efter træningen lavede Mark en rigtig god udstrækning (Mark er godt nok smidig i forhold til Oliver).

Vi gik tilbage til hotellet og skovlede maden i os – med træner øjne i nakken. Nu sidder vi her på hotellet og skriver dagbog, drengene spiller ishockey på Mortens playstation og nogle af pigerne er ude og gå en tur.

Dagen sluttede ud med at værelse 116 (Lukas, Christoffer og Jeppe) for anden gang i dag, hvor de smuttede ned til receptionen for at hente et nyt kort. Da de alle var gået ud af værelset uden kort……PinligtJ

Hilsen svømmerne på øen.
Og pigerne fra værelse 120 og 123 Selma, Camille, Sandra, Lærke og Theresa

Mallorca, lørdag d. 10 oktober 2015
Dagen i dag startede klokken otte med en bus tur mod Hamburg. Alle hyggede sig indbyrdes, med hinanden, og der blev spillet både iPad og kort. Vi ankom til Hamburg lufthavn omkring klokken elleve. Nogle børn bundede deres medbragte drikkelse, inden og andre (Flora) efter security. Derefter fik vi frie tøjler i omkring en time, hvor blandt andet vores meget seriøse trænere + Theresa, lavet en meget sjov hjemmevideo som kan ses på vores Facebook side. Og så lettede vi. Og nu ventede der to timer og et kvarters flyvetur forude.

Vi ankom til et meget solrigt Mallorca. Vi nød det gode vejr, indtil vi trådte ind i bussen aka. saunaen på fire hjul. Hvor vi tilbragte en time.  Alle blev fordelt ud på hver deres værelser. De stærkeste og sejeste svømmere hentede vand til alle andre. To tunge flasker pr. mand – det var så lidt.

Klokken 19 blev der serveret aftensmad til en omgang sultende svømmere.   Nu slapper alle mand af og forbereder sig mentalt på 26 timers svømmetræning + det løse.